جلسه فوق‌العاده هیئت دولت در پی شهادت رییس جمهور واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه رئیسی در آخرین دیدارش با مردم چه گفت؟ + فیلم پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس
سرخط خبرها

زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

  • کد خبر: ۲۲۳۲۷۰
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد، اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیرو‌های مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت.  

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با ۳۱۱ رای موافق و ۱۱۲ رای مخالف در نهایت کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا ۲۶ ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهر‌های اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->